Holland Hostess Service @ KLM

Tijdens de jaarlijkse piek momenten ondersteunen de hosts en hostesses van Holland Hostess Service in Vertrekhal 2 om het logistieke traject van de reizigers te coördineren voor KLM. Ze helpen bij het inchecken, controleren de boardingpassen en zorgen voor een goede doorstroming van de passagiers.

KLM departures heeft de laatste jaren een enorme ontwikkeling doorgemaakt met E-services. Ongeveer 80 -90 procent van alle lokale passagiers worden afgehandeld via de SSCI-kiosken en Internet c/i. Dit houdt in dat passagiers de check-in zelf doen en voordat ze aan de balie komen reeds een Boarding-pass hebben. Ze gaan alleen voor documentencontrole en bagage-afgifte naar de balie.

Holland Hostess Service zet tijdens de drukke periodes op Schiphol zo’n 30 hostesses per dag in om het logistieke traject van de reizigers te coördineren. Tevens is er per 1 juli 2008 een gezamelijke proef gestart in Vertrekhal 2 tussen Schiphol en KLM waarbij de bagage automatisch wordt ingecheckt.

Een half jaar lang staat er in Vertrekhal 2 bij KLM balie 12 een proefopstelling met deze nieuwe apparatuur (een zogenaamd Self Service Drop Off Point, SSDOP), die deze automatische bagageafhandeling mogelijk maakt. Passagiers kunnen de koffer in het apparaat plaatsen en hun gegevens invoeren, waarna de afhandeling automatisch verloopt. Gedurende twee maanden staat er een hostess van Holland Hostess Service bij het apparaat om het de reizigers uit te leggen. Als de proef succesvol is, gaan passagiers op den duur zonder direct toezicht van floorwalkers het helemaal zelf doen. De proef op balie 12 geldt uitsluitend voor passagiers van KLM en partners.

Locatie: Schiphol

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over onze dienstverlening? Neem dan via onderstaande knop vrijblijvend contact met ons op.